We zijn er om elkaar te helpen nietwaar. Bij deze gaat mijn dank uit naar mijn Neef, Jan-Jaap Van Der Steen. Ondanks mijn compleet-denken, waar hij hoofdschuddend naar kijkt; behoedt hij mij toch voor grote misstappen. Ook dank naar Richard voor het maken van het kladje; alleen het aantal ziekenhuizen was iets te hoog ingeschat. Daar heeft Jan-Jaap me fijntjes, al zuchtend, op gewezen. Nu dus de verbeterde versie; waaruit blijkt, je gelooft het niet, dat er op dit moment in ieder ziekenhuis in Nederland welgeteld TIEN mensen leggen waarbij de ziekte covid-gerelateerd is. Het aantal ziekenhuizen is bij Zorgkaart Nederland weggehaald (de tweede keer beter). De bedden-cijfers zijn afkomstig van de RIVM-website. We gaan er gemakshalve even vanuit dat die kloppen. Ook al bewijst Maurice de Hond iedere keer dat dat niet zo is. Maar ziekenhuisbedden zullen ze toch wel kunnen optellen. Dus stelt u zich het even voor: omdat er in ieder ziekenhuis 10,75 (gemiddeld) mensen liggen (zalen en IC!) gaat heel Nederland op slot. Er zullen verschillen zijn in bezetting natuurljk, dus binnen het ene ziekenhuis is de druk hoger dan in het andere.
Wat denk ik wel gezegd kan worden voor het grootste gedeelte van de ziekenhuizen dat de druk die zij en hun medewerkers (terecht) ervaren volledig bij de bezuinigingswoede van de overheid kan worden neergelegd. En NIET bij de gevolgen van het Corona-virus, want TIEN (en een beetje) covid-patiënten per ziekenhuis kan dat niet als gevolg hebben. Waarom de reguliere behandelingen geen doorgang kunnen vinden begrijp ik ook helemaal niets van. Eerder door perobeels tekort dan door iets anders. Ook dat wordt veroorzaakt door investeringen die wel in mensen gedaan had moeten worden. Nu met een volledig onnodige lockdown en de quarantaine gevolgen daarvan juist ook voor het verplegend personeel (ok door foutieve PCR-test) komen de zwakten in het systeem bovendrijven. De crisis in de gezondheidszorg gaat dus zorgen voor het failliet van dit land, wanneer we zo doorgaan.
Wil je hierover van gedachten wisselen dan kan dat op Discord, een chat-app zonder censuur.
Wat denk ik wel gezegd kan worden voor het grootste gedeelte van de ziekenhuizen dat de druk die zij en hun medewerkers (terecht) ervaren volledig bij de bezuinigingswoede van de overheid kan worden neergelegd. En NIET bij de gevolgen van het Corona-virus, want TIEN (en een beetje) covid-patiënten per ziekenhuis kan dat niet als gevolg hebben. Waarom de reguliere behandelingen geen doorgang kunnen vinden begrijp ik ook helemaal niets van. Eerder door perobeels tekort dan door iets anders. Ook dat wordt veroorzaakt door investeringen die wel in mensen gedaan had moeten worden. Nu met een volledig onnodige lockdown en de quarantaine gevolgen daarvan juist ook voor het verplegend personeel (ok door foutieve PCR-test) komen de zwakten in het systeem bovendrijven. De crisis in de gezondheidszorg gaat dus zorgen voor het failliet van dit land, wanneer we zo doorgaan.
Wil je hierover van gedachten wisselen dan kan dat op Discord, een chat-app zonder censuur.